Kibice Wisły mocno wspierają klub, ciekawy rozkład sił na Śląsku. Raport sprzedaży karnetów w 1. lidze

Raportowaliśmy na naszym portalu, jak wygląda sprzedaż karnetów na jesień w Ekstraklasie, a teraz czas na jej zaplecze! Czyje trybuny w pierwszej lidze napełnią karnetowicze? Zapraszamy na sprawozdanie z każdego klubu drugiego poziomu rozgrywkowego w Polsce. W przypadku wielu klubów - to wyraźnie zaznaczamy - sprzedaż trwa i jeszcze potrwa, mimo że sezon już ruszył.
Wisła Płock
Chętnych na zakup karnetów na spadkowicza z Ekstraklasy było 500. Sprzedaż ruszyła w poprzednim tygodniu, proces został wydłużony ze względu na temat stadionu.
Lechia Gdańsk
Lechia sprzedała 967 karnetów. Sprzedaż trwa tydzień, a w zeszłym sezonie ta liczba wynosiła 1200 sztuk, które rozchodziły się przez 2,5 miesiąca. Jeśli chodzi o cenę biletów, to tańsze są w przedsprzedaży, na minimum 48 godzin przed meczem. W ciągu sezonu klub planuje specjalne akcje i eventy dla karnetowiczów i chce zapewnić im eksluzywność. Ma być to wynagrodzenie osób, które zaufały Lechii i w ciemno zakupiły karnet.
Miedź Legnica
W Legnicy sprzedano 1733 karnety. Najwierniejsi fani tradycyjnie dostali pierwszeństwo kupna karnetów oraz niższą cenę. Karnetowicze przed każdym spotkaniem nie muszą stać w kolejkach i tracić czasu – z karnetem idą prosto do wejścia. Miejsce czeka na nich także na ewentualnych meczach Fortuna Pucharu Polski (pierwszy zespół oraz Miedź II Legnica). A do tego rabat – przez cały okres ważności karnetu za każde zakupy w Strefie Miedzi zapłacą 10 procent taniej.
Bruk-Bet Termalika
W Niecieczy pewnych wejścia na każdy jesienny mecz dzięki zakupie karnetu jest 812 kibiców.
Wisła Kraków
Kibice Wisły pokazują siłę i przywiązanie do barw mimo zeszłosezonowej tragedii w barażach o Ekstraklasę. Sprzedano 4722 karnety. Klub zapewnia tym osobom udogodnienia i traktuje ich priorytetowo.
Stal Rzeszów
Sprzedano 1104 karnety, a sprzedaż trwa do końca lipca. Jeśli chodzi o promocję, prowadzono ją głównie w social mediach i stronie internetowej.
Podbeskidzie
W Bielsku-Białej rozeszło się 1650 karnetów na rundę jesienną. Podbeskidzie poszło w kreatywną reklamę i nakręciło film promocyjny z udziałem wieloletniego kibica i jego syna. Trwa także kampania „Bielskie Więzi”, której celem jest budowanie tożsamości mieszkańców Bielska z klubem. Z ciekawostek - karnety na rundę jesienną sprzedają się zdecydowanie lepiej w formie papierowej niż internetowej, w stosunku 3 do 1.
Arka Gdynia
Do pierwszego meczu u siebie z Termaliką zostały sprzedane 543 karnety. Arka rozpoczęła sprzedaż karnetów 21 czerwca w trzech kolejnych etapach (prolongaty na to samo miejsce, zmiana miejsca oraz sprzedaż otwarta).
Posiadacze karnetów otrzymują :
- w przypadku prolongaty karnetu na cały sezon 2023/2024 nabywca otrzymuje minimum 6 spotkań ligowych "gratis" oraz wszystkie mecze Pucharu Polski rozgrywane w Gdyni
- kupując nowy karnet na cały sezon 2023/2024 nabywca otrzymuje "gratis" minimum 4 spotkania ligowe oraz wszystkie mecze Pucharu Polski rozgrywane w Gdyni
- 15% zniżki w sklepie klubowym na stadionie
- kupując nowy karnet na cały sezon 2023/2024 nabywca otrzymuje "gratis" minimum 4 spotkania ligowe oraz wszystkie mecze Pucharu Polski rozgrywane w Gdyni
- 15% zniżki w sklepie klubowym na stadionie
Należy zaznaczyć, że w Gdyni trwa obecnie bojkot kibicowski na mecze rozgrywane u siebie.
Chrobry Głogów
Sprzedano 452 sztuki karnetów na jesień. W rundzie wiosennej 2023 frekwencja szła w parze z wynikiem i w porównaniu do jesieni 2022 roku spadła o 30 procent. Natomiast wcześniej, po sezonie, który Chrobry kończył historycznie w barażach, frekwencja skoczyła aż o 66 procent. Zobaczymy, co przyniosą wyniki w bieżącym sezonie - zarówno na boisku jak i sprzedażowe.
GKS Katowice
W Katowicach naliczono 800 karnetów (w tym rezerwacje karnetów, które dopiero zostaną włączone do systemu biletowego). Do tego klub posiada listy kibiców z dzielnic Katowic, które wliczają się do puli karnetów i czeka aż zostaną nabyte, dlatego wynik ma jeszcze znacznie wzrosnąć.
Zagłębie Sosnowiec
Karnety na jesienne mecze Zagłębia nabyło 1400 osób, a ich sprzedaż potrwa do końca wakacji. W Sosnowcu wprowadzone zostały karnety na cały sezon bez podziału na rundy. Najatrakcyjniejsze ceny honorują kibiców, którzy zdecydowali się na prolongatę swoich karnetów z rundy wiosennej poprzedniego sezonu. W porównaniu do cen biletów na poszczególne spotkania kupując karnet można zyskać aż do 7 darmowych meczów w cenie, do tego karnetowicz ma zapewniony wstęp na ewentualne domowe pojedynki w Pucharze Polski i na ewentualne baraże na koniec sezonu. Oprócz tego właściciel karnetu może przekazać swój karnet innej osobie 5 razy w ciągu całego sezonu, a także do zakupu otrzymał voucher który może przekazać dowolnej osobie na dowolny mecz, dzięki czemu ta osoba wejdzie za darmo. Wprowadzono też możliwość zakupu na raty.
Górnik Łęczna
Na liczniku Górnika Łęczna jest 331 karnetów. Klub sprzedaje karnety na cały sezon w dwóch wariantach - tradycyjny karnet z płatnością jednorazową lub miesięczna subskrypcja. Górnik był pierwszym klubem w Polsce, który wprowadził taką możliwość, a potem przykład wzięła z tego Legia. W modelu subskrypcji sprzedano 52% karnetów. Model w Łęcznej różni się Legii tym, że kibic ma stałe miejsce karnetowe i opłaca je co miesiąc, a po 3 miesiącach może zrezygnować.
GKS Tychy
Na regularne oglądanie stosunkowo nowego projektu w Tychach dowodzonego przez Dariusza Banasika skusiło się 480 osób.
Resovia Rzeszów
Sprzedano ponad 400 karnetów. A z uwagi na to, że grę przed własną publicznością Resovia zaczyna dopiero w 3. kolejce 7 sierpnia, otwartą sprzedaż rozpoczęto 17 lipca. Wcześniej można było się zapisać na tzw. "sektor kibicowski”, czyli dopingujący na wewnętrznych listach na rzeszowskich osiedlach oraz w miejscowościach sympatyzujących z Resovią. Rok temu wprowadzono sprzedaż karnetów na cały sezon i te cieszą się największą popularnością wśród kibiców - stanowią 80% sprzedanych karnetów w stosunku do karnetów na rundy. Resovia oferuje najtańsze lub jedne z najtańszych karnetów na mecze domowe. Jest to świadoma decyzja władz klubu, która dodatkowo zachęca kibiców Resovii do przychodzenia na mecze swojej drużyny mimo, że nie są rozgrywane na swoim stadionie przy Wyspiańskiego 22 (u części kibiców aktualne jest przekonanie, że nie będzie uczęszczać na mecze na stadionie swojego lokalnego rywala). Klub liczy na sprzedaż na podobnym poziomie jak w poprzednim sezonie, czyli około tysiąca karnetowiczów.
Odra Opole
W sezonie 2022/23 sprzedano łącznie 284 karnety, a obecnie na cały sezon jest już sprzedanych 413 sztuk. Jest to wzrost o 45%. Odra zdecydowała się na:
- Obniżenie ceny karnetu podstawowego
- Akcję, w której przy zakupie produktów w nowopowstałym Odra Cafe Shop za min. 100 zł, karnet można było otrzymać za 150 zł
- Obniżenie ceny karnetów dla członków stowarzyszenia „Jedna Odra” do 150 zł
- Akcję, w której przy zakupie produktów w nowopowstałym Odra Cafe Shop za min. 100 zł, karnet można było otrzymać za 150 zł
- Obniżenie ceny karnetów dla członków stowarzyszenia „Jedna Odra” do 150 zł
Odrze zależy na dobrej współpracy ze środowiskiem kibicowskim i uważa, że to klucz do zwiększenia frekwencji na obecnym stadionie i element procesu, który pozwoli zbudować satysfakcjonującą frekwencję na mecze, które będą rozgrywane już na nowym stadionie w Opolu.
Polonia Warszawa
W stolicy sprzedano 1134 karnety. I są one wyłącznie całosezonowe, więc minimum taka liczba będzie się też tyczyć rundy wiosennej. A na rundę wiosenną zostana wprowadzone jednorundowe rozwiązanie. Kampania karnetowa, poza kanałami własnymi, Polonia prowadzi również w autobusach MZA w ramach partnerstwa.
Znicz Pruszków
Nie dostaliśmy informacji o karnetach.
Motor Lublin
Nie można zdobyć informacji w sprawie karnetów. Niestety rzecznik prasowy (zatrudniony w marcu tego roku) odszedł z pracy w czerwcu i nie ma nikogo nowego do kontaktu z mediami. Sekretariat, do którego w teorii należy się zgłaszać, nie odbiera telefonów. Wiadomo natomiast, że Motor może pochwalić się najlepszą frekwencją w 1. kolejce ligowej. Na mecz z Zagłębiem Sosnowiec przyszło aż 9476 kibiców.