Sport For Brands 2024: do rozwoju sportu potrzebne są osoby i marki chętne do działania

Sport For Brands 2024: do rozwoju sportu potrzebne są osoby i marki chętne do działania
własne
4 czerwca we Wrocławiu odbyła się IV już edycja konferencji Sport For Brands. W trakcie wydarzenia dyskutowano na temat możliwości wykorzystania potencjału sponsoringu sportowego i jego wielowymiarowości. Wśród zaproszonych ekspertów znaleźli się przedstawiciele największych sponsorów sportu i organizacji sportowych.
Sport For Brands 2024 to projekt unikalny w skali kraju. Konferencja co roku gromadzi kilkuset reprezentantów branży sportowo-biznesowej z całej Polski, którzy wspólnie z zaproszonymi ekspertami zgłębiają tematykę sponsoringu sportowego i poznają kulisy największych projektów. Podczas tegorocznej edycji, na korytarzach hotelu DoubleTree by Hilton we Wrocławiu można było spotkać zarówno reprezentantów największych marek sponsorujących sport, jak i organizacji sportowych.
Dalsza część tekstu pod wideo

Merytoryczne dyskusje, praktyczne przykłady

Format SFB zakładał dziesięć wystąpień, w trakcie których topowi eksperci, bazując na konkretnych projektach, pokazali możliwości wykorzystania sponsoringu, jako narzędzia do realizacji celów biznesowych, marketingowych i społecznych.
Wśród prezentowanych przykładów pojawiły się, m.in. case study zaangażowania marki luksusowej w promocję zimowego surfingu w ramach kampanii Cold waves by Porsche, czy też kreatywnego, a przy tym efektywnego sponsoringu Superbet Polska.
Nie zabrakło również wątku wykorzystania nowych technologii w sporcie. Łukasz Gąsiorowski (CEO Stellis) w oparciu o współpracę firmy Stellis z Orlen Superligą i Fortuna 1 Ligą, pokazał jakie korzyści z transformacji cyfrowej osiągają nie tylko organizacje, ale również ich sponsorzy.

Przyszłość polskiego sportu

W trakcie wydarzenia poruszono też temat roli marek w kształtowaniu przyszłości polskiego sportu. W dyskusji wzięli udział: Kazimierz Wierzbicki (Właściciel TREFL S.A.), Szymon Gawryszczak (Członek Zarządu Totalizatora Sportowego), dr hab. Tadeusz Stefaniak (Rektor AWF Wrocław) i Wojciech Bochnak (Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego).
Szymon Gawryszczak wskazał na wpływ działalności Totalizatora Sportowego:
- Totalizator Sportowy jest wehikułem, który dystrybuuje środki od graczy. Do tego służą dopłaty, na które gracz kupujący los czy zdrapkę ma wpływ. W 2023 roku wysokość wpłat wyniosła 1,1 mld zł. Wspieramy też Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej.
Eksperci poruszyli też wątki infrastruktury sportowej, czy sportu młodzieżowego.
- Bez względu na to, jakie mamy bazy, potrzebne są osoby chętne do działania. W ostatnich pięćdziesięciu latach poziom fizyczny Polaków obniżył się o 30 procent (…). Tworzymy projekty, szukamy grantów, ale jednak tych środków jest za mało w przypadku sportu akademickiego - mówił Rektor AWF Wrocław, dr hab. Tadeusz Stefaniak
sport for brands 2024 2
własne

Nowe kontakty i potencjalne współprace

Sport For Brands to nie tylko warstwa merytoryczna, ale również duże możliwości networkingowe. Siłą tego typu spotkań jest obecność w jednym miejscu przedstawicieli wszystkich sektorów rynku sportowo-biznesowego. Aby ułatwić nawiązywanie nowych kontaktów, Organizatorzy udostępnili uczestnikom platformę do umawiania spotkań, a także przestrzeń do kontynuacji dyskusji rozpoczętych w czasie wystąpień.
Kolejne wydarzenie organizowane przez Sport Biznes Polska już w listopadzie. Więcej informacji TUTAJ.
***
Partnerzy Sport For Brands 2024:
Partnerzy Strategiczni: Grupa Enea, Trefl, zondacrypto Polska

Partnerzy Główni: Grupa PGE, #PijKranówkę (MPWiK Wrocław),

Partnerzy: empik bilety/Going.app, MEETING15, Proxymedia Films, Runmageddon, Sponsoring Insight, SPORTFIVE, STELLIS, Superbet Polska,

Partnerzy Medialni: Interplay, Meczyki.pl, Money.pl, SportMarketing.pl, SportPro.biz, WP SportoweFakty
Redakcja meczyki.pl
Redakcja Meczyki.pl07 Jun · 15:03
Źródło: wlasne

Przeczytaj również