Rewolucja na polskim rynku praw telewizyjnych? Mateusz Borek o nowym chętnym na transmisje z Ligi Mistrzów

Rewolucja na polskim rynku praw telewizyjnych? Mateusz Borek o nowym chętnym na transmisje z Ligi Mistrzów
photo_master2000 / shutterstock.com
Obecny sezon jest ostatnim, w którym obowiązuje aktualny kontrakt telewizyjny na pokazywanie Ligi Mistrzów. Mateusz Borek na łamach "Przeglądu Sportowego" spekuluje, że wkrótce do Polski z przytupem może wejść Amazon. Amerykanie celują właśnie w pozyskanie praw do Champions League.
Obecnie zdecydowaną większość spotkań w europejskich pucharach pokazuje telewizja Polsat. Ponad dwa lata temu wygrała ona obecny przetarg, odbierając prawa do transmisji Canal+. Część meczów (jeden w każdej kolejce) puszcza też TVP.
Dalsza część tekstu pod wideo
Wkrótce na polskim rynku praw telewizyjnych nastąpi nowe rozdanie. Przed telewizjami przetarg na lata 2021-2024. A tradycyjni nadawcy będą musieli konkurować z internetowymi platformami streamingowymi.
O możliwej rewolucji na łamach "Przeglądu Sportowego" pisze Mateusz Borek. Zdaniem komentatora do Polski z przytupem może wkroczyć amerykański Amazon, który celuje w dwa przetargi.
- Kilkanaście dni temu środowisko telewizji sportowych obiegła plotka, że za kilka miesięcy z przytupem do Polski wejdzie amerykańska platforma Amazon, która ma ochotę kupić prawa do pokazywania Ligi Mistrzów, a także Bundesligi. Na razie wszystko jest owiane tajemnicą i tak naprawdę do końca nie wiadomo, czy ta historia się zmaterializuje - pisze Borek.
- Patrząc na przegrupowanie sił na europejskim rynku telewizyjnym, jest to możliwe. DAZN i Amazon już pokazują większość meczów ligowych i pucharowych np. w Niemczech. Nie można wykluczyć, że u nas niebawem będzie podobnie. W kategorii faktu, a nie plotki, można już mówić o wejściu do nas DAZN - dodał.
- Polsat ma te prawa do końca obecnego sezonu. Pewnie gdyby nie pandemia, to już byśmy wiedzieli, kto wykupi LM na kolejne lata. Zapowiada się więc pasjonująca rozgrywka między naszymi telewizjami, a nowymi potężnymi graczami. Sam jestem ciekawy, jak DAZN i Amazon potraktują polski rynek - zakończył dziennikarz.
Redakcja meczyki.pl
Maciej Pietrasik02 Nov 2020 · 16:22
Źródło: Przegląd Sportowy

Przeczytaj również