PZPN idzie do sądu z Młodzieżą Wszechpolską

Polski Związek Piłki Nożnej oraz firma odzieżowa Vistula zapowiedziały podjęcie kroków prawnych wobec Młodzieży Wszechpolskiej. To reakcja na opublikowanie na jednym z profili tej organizacji na Facebooku przerobionego zdjęcia reklamowego reprezentacji Polski.
Vistula jest jednym z partnerów PZPN. Podczas EURO 2016 polska ekipa korzysta z garniturów tej marki, a firma prowadzi szeroko zakrojoną kampanię marketingową.
Zdjęcie, które jest w niej wykorzystywane, zostało przerobione przez sympatyków Młodzieży Wszechpolskiej, a następnie opublikowane na Facebooku. Na fotografii, na której nasi piłkarze pozują w garniturach Vistuli, umieszczono hasło "All different, all white" ("Wszyscy różni, wszyscy biali"), a na ramieniu Kamila Grosickiego pojawiła się biało-czerwona opaska.

Zdjęcie zostało usunięte niedługo po publikacji, ale to nie koniec sprawy. Vistula wydała oświadczenie, w którym zapowiedziała skierowanie sprawy do sądu.
- Publikacje te są całkowicie sprzeczne z polityką Spółki. Spółka sprzeciwia się tego typu działaniom i podjęła odpowiednie kroki prawne w przedmiotowej sprawie - czytamy w komunikacie.
Stosowne działania zapowiedział też PZPN, który podkreśla, że wizerunek piłkarzy został wykorzystany bezprawnie.
Nasi prawnicy oraz prawnicy Vistuli zajęli się już bezprawnym wykorzystaniem wizerunku naszych piłkarzy przez Młodzież Wszechpolską— PZPN (@pzpn_pl) June 27, 2016