Gwiazdy ze wsparciem. Tak adidas łączy ikony światowej piłki w najnowszej kampanii. Wystarczą 3 słowa

Gwiazdy ze wsparciem. Tak adidas łączy ikony światowej piłki w najnowszej kampanii. Wystarczą 3 słowa
adidas
Marka adidas rozpoczęła kolejną odsłonę kampanii, w której pomaga sportowcom mierzyć się z presją. Łącząc ikony światowej piłki, m.in.: Leo Messiego, Jude’a Bellinghama, czy Ousmane’a Dembele, pokazuje młodym piłkarzom, jak w najlepszy sposób radzić sobie z ciężarem oczekiwań.
W miarę jak rośnie ekscytacja związana z najważniejszą imprezą tego lata, piłkarze mierzą się z jeszcze większą presją niż podczas gry w lidze czy nawet w pucharach. Jak pokazują badania i statystyki, gracze wykonujący rzuty karne w meczach reprezentacji pudłują trzykrotnie częściej niż ci, którzy strzelają "jedenastki" w rozgrywkach klubowych [1]. Na tej właśnie presji towarzyszącej grze z godłem na piersi koncentruje się kampania adidas.
Dalsza część tekstu pod wideo
Piłkarscy ambasadorzy marki w najnowszym filmie pokazują początkującym graczom jak radzą sobie z presją, tak by nie wpływała ona na ich dyspozycję. Głosem Davida Beckhama adidas przypomina, że niezależnie od tego, czy bronisz tytułu, czy też debiutujesz na wielkim turnieju - zawsze możesz "przekuć" tę presję w pozytywną motywację, zgodnie z hasłem "You Got This".
W filmie, którego podkładem muzycznym jest legendarny utwór zespołu Queen i Davida Bowie "Under Pressure", widzimy największe gwiazdy światowego futbolu. Messi zapisujący się złotymi zgłoskami w historii, Bellingham grający ze znajomymi na boisku w swoim rodzinnym mieście, Dembele strzelający zjawiskowego gola "raboną", Gio Reyna i jego bramka po efektownym "rainbow flicku", cudowne dziecko niemieckiego futbolu Florian Wirtz, czy pewny siebie Pedri przed meczem reprezentacji.
florian wirtz adidas 2024
adidas
Oni wszyscy pokazują początkującym piłkarzom jak można odpowiednio ukierunkować presję, by działała ona na korzyść, a nie deprymowała przed ważnym spotkaniem. Przypominają także skąd wzięła się ich miłość do futbolu i jak dziecięce marzenia przeradzają się w rzeczywistość.
- Presja jest uniwersalnym zjawiskiem odczuwalnym przez wszystkich sportowców, także tych rywalizujących na najwyższym poziomie - tłumaczy dr Niklas Haeusler, współzałożyciel firmy neuro11. - Jednak nasze najnowsze badania z udziałem ambasadorów adidas pokazały, że właściwe techniki zarządzania stresem, zwiększają efektywność sportowców o 40 proc [2]. Mówimy tu o wykorzystaniu presji podczas kluczowych momentów poprzez skupienie się na powtarzalnych czynnościach. Tak właśnie najlepsi gracze mogą realizować swoje największe marzenia tego lata - dodaje.
W filmie na nogach Dembele i Santi Jimeneza widzimy także nowe buty piłkarskie adidas - F50, które zadebiutowały na boisku podczas finału Ligi Mistrzów. Z kolei Bellingham ma na sobie bluzę dresową ze swojej dedykowanej linii "JB Originals", która pojawi się w sprzedaży w najbliższych miesiącach.
- Gdy po raz pierwszy grasz dla drużyny narodowej, wiąże się to z wyższym poziomem presji, do której musisz się szybko dostosować - mówi reprezentant Anglii. - Grając na najwyższym poziomie w tak młodym wieku, nauczyłem się że presja wiąże się z większą odpowiedzialnością i gra z takim obciążeniem może być trudna. W życiu kieruje się zasadą - i to też mogę doradzić innym - jeśli pojawia się presja, musisz pamiętać dlaczego tak naprawdę grasz w piłkę. Wyjeżdżając na tegoroczny turniej, będę miał z tyłu głowy to, że gram z miłości do futbolu. Samą presję natomiast wykorzystuje do motywowania się, by grać najlepiej jak potrafię - dodaje Bellingham.
jude bellingham adidas 06.2024
adidas
Komentując nowy rozdział kampanii marki, Florian Alt, wiceprezes adidas ds. globalnej komunikacji marki, powiedział: - Przed tym wielkim futbolowym świętem chcemy wyróżnić i wesprzeć naszych graczy, by jeszcze lepiej inspirowali młode pokolenia sportowców. Kampania przypomina nam wszystkim, że presja może być odczuwalna na każdym poziomie bez względu na uznanie czy osiągnięcia. Wciąż chcemy pomagać w "zdejmowaniu" negatywnej presji ze sportowców i przypominać im, co rozpaliło w nich miłość do futbolu. Mamy nadzieję, że nasze hasło "You Got This" zainspiruje sportowców do przełamywania presji i osiągania szczytów własnych możliwości.
***
O adidas:
adidas jest światowym liderem w branży sportowej. Firma z siedzibą w Herzogenaurach (Niemcy) zatrudnia ponad 59 000 pracowników na całym świecie. W 2023 r. wygenerowała sprzedaż o wartości 21,4 miliarda euro. Więcej informacji można znaleźć TUTAJ.
Odwiedź adidas.pl, aby dowiedzieć się więcej o kampanii i bądź na bieżąco ze wszystkimi nowościami na Instagramie oraz TikToku.
***
[1] Michel Brinkschulte, Fabian Wunderlich, Philip Furley, Daniel Memmert, The obligation to succeed when it matters the most–The influence of skill and pressure on the success in football penalty kicks, Psychology of Sport and Exercise, Volume 65, 2023, 102369,
[2] Wyniki uzyskane podczas sesji treningowych sportowców w ramach kampanii marki adidas SS24 we współpracy z neuro11

(23 listopada – styczeń 24). Badanie przeprowadzone z udziałem Emiliano Martineza, Ludviga Åberga, Nneki Ogwumike, Rose Zhang i Stiny Blackstenius, a także 5 sportowców amatorskich.
Artykuł zrealizowany we współpracy z marką adidas.

Przeczytaj również