Gigantyczne pieniądze dla FC Barcelony od nowego sponsora. Hiszpańscy dziennikarze ujawniają kwoty
W niedzielę socios Barcelony mają oficjalnie "przyklepać" podpisanie umowy z firmą Spotify, która zostanie nowym sponsorem klubu. "Blaugrana" zarobi na tym dealu gigantyczne pieniądze. Jego szczegóły ujawniają dziennikarze katalońskiego "Sportu".
FC Barcelona krok po kroku wraca na właściwe tory. Po zatrudnieniu Xaviego Hernandeza zespół poczynił progres sportowy, klub dokonał też udanych wzmocnień w styczniowym okienku transferowym. Kolejny etap rewolucji Joana Laporty i jego ludzi to podpisanie umowy sponsorskiej z międzynarodowym gigantem multimedialnym, Spotify.
Media w Hiszpanii od dłuższego czasu informowały, że kontrakt jest właściwie gotowy, a do jego potwierdzenia potrzeba jeszcze załatwić kilka formalności. M.in. zgodę na deal ze Spotify muszą wyrazić socios klubu ze stolicy Katalonii. Ich zgromadzenie zaplanowano na najbliższą niedzielę 3 kwietnia.
"Barca" niedługo więc oficjalnie parafuje umowę z szwedzkim koncernem. Na jej mocy ma zarobić ogromne pieniądze. Spotify wprawdzie wpisuje do porozumienia klauzulę tajności, lecz do dokładnych kwot kontraktu dotarli dziennikarze "Sportu".
Okazuje się, że Barcelona zarobi łącznie około 435 mln euro. Na tę sumę składa się:
- 240 mln euro za prawo do umieszczenia nazwy sponsora na trykotach meczowych męskiej i żeńskiej drużyny (60 mln rocznie przez 4 lata)
- 180 mln euro za prawo do nazwy stadionu Camp Nou (5 mln rocznie przez 4 lata, póki będzie trwała jego przebudowa, a następnie 20 mln euro rocznie przez następne 8 lat)
- 15 mln euro za prawo do umieszczenia nazwy sponsora na trykotach treningowych męskiej i żeńskiej drużyny (5 mln euro rocznie przez 3 lata)
FC Barcelona zajmuje aktualnie 3. miejsce w tabeli ligi hiszpańskiej. Do prowadzącego Realu Madryt traci 12 punktów.