Liverpool FC ma nowego sponsora. Kontrakt jest wart dziesiątki milionów rocznie

Liverpool ma nowego sponsora. Kontrakt jest wart dziesiątki milionów rocznie
Vlad 1988 / shutterstock.com
Zgodnie z przewidywaniami Liverpool podpisał oficjalnie kontrakt z firmą Nike. Amerykański gigant będzie dostawcą strojów i sprzętu dla aktualnych zdobywców Ligi Mistrzów od lipca tego roku. Na razie nie ujawniono, jak długa będzie umowa klubu z nowym sponsorem.
O planowanej współpracy firmy Nike z Liverpoolem mówiło się już od kilku miesięcy. Do końca czerwca angielski klub wiąże umowa z New Balance, które dostarcza stroje dla "The Reds" od kilku sezonów. Firma ta nadal chciała być sponsorem klubu z Anfield Road, lecz włodarze Liverpoolu woleli rozpocząć nową współpracę.
Dalsza część tekstu pod wideo
Sprawa miała nawet finał w sądzie. Dotychczasowy sponsor miał w kontrakcie zapisaną możliwość wyrównania oferty innej firmy i dalszej współpracy z Liverpoolem. Orzekający doszli jednak do wniosku, że oferta Nike była lepsza i "The Reds" mieli prawo ją wybrać. Klub powoływał się przede wszystkim na znacząco większe zyski ze sprzedaży gadżetów, lepszą sieć dystrybucji, a także zyski z kampanii marketingowych z udziałem m.in. LeBrona Jamesa i Sereny Williams.
Teraz "The Reds" oficjalnie poinformowali o rozpoczęciu współpracy z Nike. Nowy sponsor będzie oficjalnym dostawcą strojów i sprzętu dla całego klubu od 1 lipca 2020 roku. Na razie nie wiadomo, jak długi będzie to kontrakt. W komunikacie klubu z Anfield Road jest jedynie mowa o nawiązaniu długoletniej współpracy.
Wcześniejsze doniesienia mediów mówiły o pięcioletniej umowie i minimum 30 milionach funtów za sezon dla obecnych wicemistrzów Anglii. Można się jednak spodziewać, że ta kwota jest jeszcze wyższa.
- Nasze stroje są kluczowym elementem naszej historii i tożsamości. Witamy Nike w rodzinie Liverpoolu jako naszego nowego oficjalnego dostawcę strojów i oczekujemy, że będą niesamowitym partnerem dla klubu zarówno tutaj, w domu, jak i na całym świecie, gdzie chcemy powiększać bazę fanów. Marka Nike odzwierciedla nasze ambicje związane z rozwojem i cieszymy się na współpracę z nimi, chcąc zapewnić fanom nowe i ekscytujące produkty - powiedział dyrektor Liverpoolu, Bill Hogan.
Redakcja meczyki.pl
Maciej Pietrasik07 Jan 2020 · 11:14
Źródło: liverpoolfc.com

Przeczytaj również