Gigantyczne pieniądze dla FC Barcelony. "Blaugrana" dopięła nowy kontrakt sponsorski
Spotify lada dzień zostanie ogłoszone nowym sponsorem FC Barcelony. Jak informuje katalońska rozgłośnia "RAC1", na konto "Blaugrany" w ciągu trzech sezonów trafi 280 milionów euro.
Nie jest tajemnicą, że ekipa z Camp Nou potrzebuje pieniędzy, bo wpadła w spore tarapaty finansowe, spowodowane zarówno nieudolnymi rządami Josepa Marii Bartomeu, jak i pandemią koronawirusa. Rozwiązaniem problemów może być nowy kontrakt sponsorski.
Obecnie na koszulkach FC Barcelony widnieje logo firmy Rakuten. Zmieni się to jednak od przyszłego sezonu. W kolejnych rozgrywkach piłkarze grać będą z logo Spotify - szwedzkiego serwisu strumieniowego, oferującego dostęp do muzyki oraz podcastów.
Przedstawiciele firmy oglądali z trybun stadionu ostatnie spotkanie "Blaugrany" z Atletico Madryt, wygrane przez gospodarzy 4:2. W ostatnich dniach negocjowali bowiem z klubem szczegóły umowy.
Jak informuje katalońska rozgłośnia radiowa "RAC1", obie strony doszły do porozumienia. Niewykluczone, że oficjalna informacja o nowym sponsorze pojawi się w klubowych mediach już we wtorek.
Na mocy umowy na konto FC Barcelony w ciągu trzech sezonów trafić ma co najmniej 280 milionów euro. W zamian za te pieniądze logo Spotify obecne będzie na koszulkach męskiej i żeńskiej drużyny oraz na trykotach treningowych.
Szwedzi zyskają także prawa do nazwy stadionu - w przyszłym sezonie obiekt "Barcy" trzeba więc będzie tytułować inaczej niż tylko Camp Nou. Klub dostanie jednak naprawdę solidny zastrzyk gotówki.